Samorzadowe Forum Kapitalu i Finans?w
Slider

Podczas panelu zajmiemy się między innymi obciążeniem dużych miast ze szczególnym uwzględnieniem tzw. metropolii, wynikające ze zniesienia właściwości miejscowej w sprawie realizacji zadań z zakresu rejestracji stanu cywilnego. Zaprezentowane zostaną inteligentne systemy informatyczne, nowe technologie poprawiające jakość i skuteczność działania administracji a także skuteczna ochrona danych w tym danych osobowych.

Panel 1

10 lat ustawy o pracownikach samorządowych – czas na zmiany.

  • W jakim kierunku powinno się rozwijać prawo urzędnicze. Poszukiwanie modelu prawa urzędniczego oraz zasad, które przyświecały by tworzeniu kolejnych regulacji.
  • Czas pracy pracowników samorządowych – czego dotyczą problemy?
  • Zmiany w przepisach antykorupcyjnych.
  • Oceny pracownicze – postulowane rozwiązania.
  • Problemy naboru na samorządowe stanowiska urzędnicze.

Panel 2

Nowoczesny urząd JST.

  • Nowoczesne technologie płatnicze w urzędzie.
  • Systemy informacji prawniczej jako narzędzie niezbędne w urzędzie w świetle zmieniających się przepisów prawnych.
  • Wpływ zmian technologicznych związanych z mobilnością, rozwiązaniami chmurowymi, czy blockchain na pracę urzędów.
  • Wysokiej jakości, transparentne i kompletne dane kluczem do rozwoju usług cyfrowych oferowanych przez samorządy.
  • Nowoczesne i bezpieczne urządzenia wielofunkcyjne w urzędzie.

Panel 3

Problemy miast wynikające ze zniesienia właściwości miejscowej w sprawie realizacji zadań z zakresu rejestracji aktów stanu cywilnego.

  • Wpływ od miejscowienia realizacji zadań z zakresu rejestracji stanu cywilnego na przepływ klientów w urzędach.
  • Wymagania techniczne i organizacyjne do realizacji zadań z zakresu rejestracji stanu cywilnego.
  • Czy można zwiększyć zakres zadań pozwalających na zniesienie właściwości miejscowej.
  • Wykorzystanie nowoczesnych technologii informatycznych w procesach realizacji zadań zleconych.
  • Ograniczenia ustrojowe związane z funkcjonowaniem urzędów stanu cywilnego i ich wpływ na ergonomie pracy urzędów stanu cywilnego.

Panel 4

Nowoczesne narzędzia do obsługi interesantów i komunikacji z mieszkańcami.

  • Jak zwiększyć bezpieczeństwo usług elektronicznych oraz aktywów cyfrowych podmiotów publicznych.
  • Jak urządzenia biurowe bronią się przed cyberatakami.
  • Mądre kupowanie bezpieczeństwa – organizowanie przetargów i zakup usług zapewniających cyberbezpieczeństwo samorządom.

Panel 5

Szybkość informacji o zmieniających się przepisach a dostosowanie urzędów do czekających je nowych zadań.

  • Realny wpływ samorządów na zmieniające się prawo.
  • Możliwość innowacyjnego zastosowania nowych technologii w celu konsultacji projektów aktów prawnych.
  • Szybszy obieg informacji pomiędzy rządem a władzami samorządowymi w zakresie planowanych zmian przepisów tak aby te ostatnie miały realny wpływ na ich treść i mogły się przygotować do wejścia ich w życie.
  • Wprowadzenie wysokich standardów konsultacji aktów prawnych.

Panel 6

Problemy z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego gruntów w prawo własności.

  • Konieczność wydłużenia 12 miesięcznego terminu na wydawanie zaświadczeń .
  • Brak zabezpieczenia środków finansowych na realizację wynikających z ustawy zadań zleconych z zakresu administracji rządowej dotyczących gruntów Skarbu Państwa.
  • Wątpliwości interpretacyjnej w zakresie realizacji zapisów ustawy.
  • Potrzeba konsultacji kolejnych nowelizacji ustawy.

 

 

Lokalizacja wydarzenia MCK